مقالات پاچیله

راهنمای تمیز کردن دمپایی و صندل

راهنمای تمیز کردن دمپایی و صندل

اگر جز افرادی هستید، که در فصول گرم سال صندل و دمپایی را به کفش ترجیح می دهند، به احتمال زیاد یکی از مشکلات شما تمیز کردن آنهاست.

بعد از گذشت مدتی دمپایی و به خصوص صندل ها که در خارج از خانه پوشیده می شوند، نیاز به تمیز کردن دارند. اگر در فواصل زمانی مشخص به تمیز کردن دمپایی و صندل خود نپردازید، بعد از مدتی آلودگی های موجود بر روی آن ماندگار شده و دمپایی یا صندل شما جذابیت و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد.

برای شستشو و تمیز کردن دمپایی و صندل روش های مختلفی وجود دارد، که باید با توجه به جنس رویه و زیره آن انجام شود، تا به دمپایی و صندل آسیبی وارد نشود.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید، تا با نحوه تمیز کردن انواع دمپایی و صندل آشنا شوید.

شستشوی دمپایی و صندل

شیوه شستشوی صندل چرم

یکی از جنس های مرغوب برای ساخت دمپایی و صندل، چرم است. چرم کیفیت و دوام بالایی داشته و سال های سال می توانید از آن استفاده کنید. صندل و دمپایی های چرمی آسیب پذیر هستند و در اثر مجاورت با اشیا یا سطوح مختلف به سرعت کثیف می شوند.

اگر از روش درستی برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید، دمپایی یا صندل شما به سرعت آسیب دیده و مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای تعویض آن هستید.

هر بار که دمپایی یا صندل چرم می پوشید، مقداری آلودگی بر روی آنها جمع می شود، که در صورت تمیز نکردن، ممکن است به چرم آسیب بزند. در ادامه به نحوه تمیز کردن دمپایی و صندل چرم می پردازیم:

• تمیز کردن با برس یا دستمال نرم: بعد از هر بار استفاده از دمپایی یا صندل چرم، با استفاده از برس یا یک دستمال نرم گرد و غبار و آلودگی را از سطح آن تمیز کنید. برای برس زدن دمپایی یا صندل چرمی، فشار ملایمی را به سطح چرم وارد کنید، تا گرد و غبار و آلودگی ها از بین برود.
• آب و سرکه سفید: مقداری آب و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید و برای پاک کردن لکه های ایجاد شده بر روی دمپایی یا صندل چرم خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید، که این محلول فقط برای از بین بردن لکه ها مناسب است و استفاده از آن برای تمیز کردن تمام سطح صندل یا دمپایی، ممکن است لکه های جدیدی را ایجاد کند.

• پودر بچه: اگر بر روی سطح صندل یا دمپایی چرم تان لکه های چربی و روغن ریخته است، پودر تالک یا بچه برای تمیز کردن این لکه ها گزینه مناسبی است.

• روغن زیتون: اگر احساس می کنید ظاهر دمپایی یا صندل چرم تان کدر شده است، روغن زیتون محلول مناسبی برای براق کردن کفش شماست.

آیا میدانید بهترین روش برای نگهداری از دمپایی و کفش چرم کدام است؟

شستشوی دمپایی و صندل لاانگشتی

تمیز کردن دمپایی لاانگشتی

از دمپایی و صندل های لاانگشتی اغلب برای قدم زدن در سواحل، داخل حمام های عمومی و یا کنار استخر استفاده می شود. تمیز کردن دمپایی و صندل های لاانگشتی کار سختی نیست، اما اصول و روش های مخصوص به خود را دارد.

3 روش تمیز کردن دمپایی لاانگشتی:

روش اول: ماشین لباسشویی

اگر زمان کافی برای تمیز کردن دمپایی یا صندل لاانگشتی خود ندارید، توصیه می شود از ماشین لباسشویی استفاده کنید. زمانی که دمپایی یا صندل را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی انداخته اید، سر و صدای زیادی ایجاد می شود.

برای کاهش سر و صدای به وجود آمده، می توانید یک حوله را نیز همراه با دمپایی و صندل داخل ماشین لباسشویی بیندازید. برای شستشوی دمپایی و صندل، تنظیمات ماشین لباسشویی را روی چرخش ملایم بگذارید و از آب سرد استفاده کنید.

بعد از خارج کردن دمپایی و صندل لاانگشتی از داخل ماشین لباسشویی، آن را دوباره زیر شیر آب سرد بگیرید و سپس 3 الی 4 ساعت دمپایی یا صندل را در مجاورت آفتاب قرار دهید.

روش دوم: جوش شیرین

جوش شیرین ماده ای است، که در جذب آلودگی ها و باکتری ها بسیار قوی عمل می کند. این ماده علاوه بر تمیز کردن آلودگی ها و لکه های موجود بر روی دمپایی و صندل، می تواند بوی بد آنها را نیز از بین ببرد.

• ابتدا پودر جوش شیرین را روی دمپایی و صندل بپاشید و 5 تا 10 دقیقه دمپایی و صندل را در همان حالت قرار دهید.

• سپس 2 قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین را داخل یک کاسه آب بریزید.

• با استفاده از یک مسواک قدیمی محلول را بر روی لکه ها و آلودگی های دمپایی و صندل بکشید.

• در نهایت، دمپایی یا صندل را زیر شیر آب سرد بگیرید تا محلول جوش شیرین به طور کامل از روی آن پاک شود.

روش سوم: مایع ظرفشویی

نحوه تمیز کردن دمپایی و صندل پارچه ای
در این روش، مقداری مایع ظرفشویی با آب ترکیب کنید و با استفاده از یک اسفنج نرم به تمیز کردن دمپایی و صندل لاانگشتی بپردازد. بعد از آن که تمام سطح دمپایی و صندل را تمیز کردید، دمپایی و صندل را با آب شستشو داده و در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

1. با استفاده از یک حوله یا دستمال نرم گرد و غبار موجود بر روی سطح صندل یا دمپایی پارچه ای را بگیرید.

2. مقدار مساوی از آب و جوش شیرین را ترکیب کنید و با کمک یک مسواک یا برس نرم آلودگی های موجود بر روی سطح و رویه دمپایی یا صندل را تمیز کنید.

3. در مرحله بعد صندل یا دمپایی پارچه ای را داخل تشتی پر از آب قرار دهید و با مقداری ماده شوینده به صورت دستی به تمیز کردن دمپایی و صندل بپردازید.

4. در مرحله آخر نیز فرایند آبکشی صندل یا دمپایی پارچه ای را انجام دهید و آنها را در گوشه ای قرار دهید تا خشک شوند.

تمیز کردن دمپایی و صندل با استفاده از مسواک قدیمی

اگر در ساخت صندل یا دمپایی‌تان از پارچه های مخمل استفاده شده است، به هیچ وجه از آب و مایع ظرفشویی استفاده نکنید. برای تمیز کردن پارچه های مخمل، شوینده های خشک گزینه مناسب تری هستند.

شیوه تمیز کردن دمپایی و صندل پاشنه دار یا لژدار

شستشوی دمپایی و صندل لژ دار

در یک تشت متوسط 4 لیوان آب گرم، یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را ترکیب کنید. سپس به کمک یک حوله یا مسواک قدیمی محلول به دست آمده را بر روی سطح صندل بکشید.

در مرحله بعد یک حوله تمیز و مرطوب را برداشته و بر روی سطح صندل یا دمپایی لژدار یا پاشنه دار بکشید. در نهایت صندل یا دمپایی را در معرض نور خورشید قرار دهید، تا به طور کامل خشک شود.

نحوه تمیز کردن دمپایی یا صندل با زیره pvc

یکی از فاکتورهایی که در شیوه شستشو و تمیز کردن دمپایی و صندل اهمیت دارد، انواع زیره دمپایی است. برای اطلاع از نحوه شستشوی دمپایی یا صندل با زیره pvc، ادامه مقاله را از دست ندهید.

1. در مرحله اول از یک اسفنج نرم را خیس کرده و برای تمیز کردن آلودگی های دمپایی یا صندل استفاده کنید.

2. سپس مقداری ماده شوینده را با آب گرم ترکیب کرده و به وسیله یک مسواک قدیمی بر روی دمپایی یا صندل بکشید.

3. در مرحله بعد، حوله ای مرطوب را برداشته و بر روی سطح دمپایی یا صندل بکشید تا آلودگی های سطحی آن نیز به طور کامل پاک شود.

4. در مرحله آخر نیز دمپایی یا صندل را در معرض آفتاب قرار دهید، تا به سرعت خشک شوند.

نحوه تمیز کردن صندل و دمپایی

سخن پایانی

امروزه که به دلیل شرایط اقتصادی ناپایدار جامعه، قیمت ها به شکل باورنکردنی در حال افزایش هستند، مراقبت از دمپایی و صندل اهمیت بیشتری دارد. چرا که با مراقبت درست و تمیز کردن به موقع دمپایی و صندل های خود، می توانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید.

دمپایی ها و صندل ها در مدل ها و جنس های مختلفی در بازار موجود هستند و شیوه تمیز کردن هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است. توصیه می شود برای شستشوی دمپایی و صندل های خود زمان بگذارید و در فواصل زمانی مشخص به تمیز کردن دستی آنها بپردازید.

درست است که شستشوی دمپایی و صندل با ماشین لباسشویی ساده تر است. اما شستشوی مداوم دمپایی و صندل با ماشین لباسشویی، بعد از گذشت مدتی به بافت آنها آسیب وارد می کند. در مقاله بعدی در مورد مزایا استفاده از دمپایی و صندل صحبت خواهیم کرد. با پاچیله همراه باشید.

عمده فروشی دمپایی و فروش صندل عمده و دمپایی پاچیله پاسخگوی نیاز شماست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *