مقالات پاچیله

راهنمای نحوه اندازه گیری سایز پا برای خرید دمپایی و کفش

راهنمای اندازه گیری سایز پا

هنگام خرید کفش به اولین چیزی که باید دقت کنید، سایز مناسب پای شماست. در غیر این صورت خرید کفش تنگ یا گشاد می‌تواند آسیب های جدی به پا، زانوها، کمر و … وارد کند و سلامتی شما را به خطر بیاندازد. برای این کار لازم است که اندازه گیری سایز پا را انجام بدهیم.

کفش نامناسب، علاوه‌بر به خطر انداختن سلامتی می‌تواند استایل شما را به هم بزند و شما احساس نارضایتی داشته باشید. هنگامی که برای خرید کفش به فروشگاه های حضوری مراجعه می‌کنید، می‌توانید به راحتی کفش سایز خود را انتخاب و خریداری کنید.اما اگر قصد خرید کفش به صورت اینترنتی داشته باشید، ممکن است کمی دچار خطا شوید و نتوانید کفش دلخواه خود را به درستی انتخاب کنید.

در مقاله ی قبلی در مورد مزایا استفاده از دمپایی و صندل صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم با نحوه اندازه گیری سایز پا، مشکلات شما را حل کنیم تا بتوانید با خیال راحت به صورت آنلاین یا حضوری کفش مناسب خود را انتخاب کنید. با پاچیله همراه باشید.

راهنمای نحوه اندازه گیری سایز پا برای خرید دمپایی و کفش

با اندازه گیری اصولی و درست سایز پا میتوانیم از بروز مشکلات جدی پا جاوگیری کنیم.

نحوه اندازه گیری سایز پا برای خرید دمپایی و کفش

برای کسب اطلاعات کامل از روش های مختلف اندازه گیری پا با ما تا انتها همراه باشید.

  • روش اول:

1- ابتدا برای این کار به یک خط کش، متر پلاستیکی و کاغذ و خودکار نیاز داریم، پای خود را بر روی کاغذ به صورت صاف و دقیق قرار دهید.

2- حالا با خودکار بر روی کاغذ از نوک شصت تا پاشنه پا را علامت گذاری کنید.

3- پای خود را از روی کاغذ بردارید و با خط کش یا متر قسمت های علامت گذاری شده را اندازه بگیرید تا طول پای شما به دست بیاید.

4-وقتی طول پای خود را اندازه گرفتید، عدد را در این فرمول (طول پا+2) قرار دهید. مثال: اگر طول پای شما 23 باشد، 2+23=25

5-سپس عدد به دست آمده را در 3 ضرب کنید. مثال: 25×3=75

6- در آخر جواب را تقسیم بر 2 کنید. مثال: 75÷2=37.5

با استفاده از این فرمول می‌توانید سایز مناسب کفش‌تان را انتخاب کنید.

روش اندازه گیری سایز کف پا برای دمپایی و کفش

تعیین سایز پا به کمک خط کش، متر پلاستیکی و کاغذ و خودکار

 

بیشتر بخوانید: بهترین دمپایی روفرشی

  • روش دوم:

این روش مناسب برای افرادی است که اندازه پا راست و چپ‌شان متفاوت است.

1-ابتدا بر روی یک سطح صاف کاغذ سفیدی قرار دهید.

2- حالا کف پای خود را بر روی کاغذ سفید قرار داده و با خودکار از شصت تا پاشنه پا را علامت بزنید.

3-سپس پا را از روی کاغذ برداشته و فاصله شصت تا پاشنه پا را با خط کش یا متر اندازه گیری کنید. این اندازه گیری را برای پای راست و چپ انجام داده و اعداد به دست آمده را یادداشت کنید.

4- سپس اعداد را با یکدیگر مقایسه کنید و میانگین آنها را بدست بیاورید. به عنوان مثال اگر اندازه طول پای راست شما 24 و اندازه پای چپ شما 23 باشد، میانگین آنها 23.5 خواهد بود و سایز مناسب پای شما 37 است.

توجه: نماد سایز کفش در کشورهای مختلف به این صورت است: سایز کفش انگیلسی (UK)، سایز کفش آمریکایی (US)، سایز کفش اروپایی و آمریکایی (EU) اگر طول پای خود را به صورت دقیق اندازه گیری کردید، با مشاهده این جدول ها در هر سنی که باشید، می‌توانید سایز مناسب خود را انتخاب کنید.

اندازه گیری سایز پا با متر و خط کش

در صورتیکه هنگام اندازه گیری طول پای خود و مطابقت با جدول های های تعیین سایز دچار تردید شدید، حتما سایز بزگ‌تر را انتخاب کنید.

جدول راهنمای تعیین سایز کفش کودکان (2 تا 7 سال)جدول راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش و دمپایی کودکان

جدول راهنمای تعیین سایز برای نوجوانان (8 تا 16 سال)جدول راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش و دمپایی نوجوانان

جدول راهنمای تعیین سایز برای زنانجدول راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش و دمپایی زنان

جدول راهنمای تعیین سایز برای مردان

جدول راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش و دمپایی مردان

نکاتی که هنگام اندازه گیری طول کف پا باید رعایت کنید:

به این نکته توجه کنید که ممکن است، اندازه پاهای افراد با یکدیگر متفاوت باشد، بطوریکه معمولا یک پا از پای دیگر کمی بزرگتر یا کوچکتر است، بنابراین همیشه باید سایز کفش‌تان را از روی پای بزرگتر انتخاب کنید.

  • اندازه گیری طول پا یا خرید کفش، بهتر است در ساعات پایانی روز، پس از اتمام فعالیت های روزانه و یا بعد از پیاده روی انجام شود.چون در این ساعات پا در بزرگ‌ترین حالت و اندازه طبیعی خود قرار گرفته، در نتیجه تایم مناسبی برای اندازه گیری یا خرید کفش است.
  • اگر هنگام تعیین سایز پای خود بین 2 سایز مردد بودید، بهتر است سایز بزرگتر را انتخاب کنید.
  • در زمان اندازه گیری حتما باید از نوک بلندترین انگشت پای خود تا انتهای پاشنه پا را در نظر بگیرید، تا بتوانید انتخاب دقیق‌تر و مناسب‌تری داشته باشید.
  • اگر قصد دارید، کفش یا صندل را با جوراب استفاده کنید، بهتر است هنگام اندازه گیری طول پا، همان جوراب هایی را که با کفش یا صندل می‌خواهید بپوشید، استفاده کنید.با این کار تعیین سایز به درستی انجام شود.اما اگر هنگام پوشیدن کفش از جوراب استفاده نمی‌کنید، در تعیین سایز هم نیازی به این کار نیست.
  • همیشه در اندازه گیری سایز پا در حد 2 یا 3 میلی متر امکان خطا وجود دارد، پس هنگام اندازه گیری به هیچ عنوان اعداد به دست آمده را رُند نکنید.
  • انتخاب سایز مناسب برای کفش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چون اگر سایز کفش کمی بزرگتر از پا باشد، می‌توان با استفاده از یک کفی یا موارد دیگر، این نقص را تا حدودی برطرف کرد.
روش تعیین سایز پا

اگر سایز کفش کوچکتر از سایز اصلی پا باشد، باعث ایجاد ناراحتی در پا و به خطر افتادن سلامتی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی

 

راهنمای انتخاب سایز صندل های انگشتی

صندل های انگشتی از محبوب ترین و پرطرفدارترین صندل های تابستانی هستند، که در فصول گرم سال توسط مردان، زنان و بچه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1- ابتدا 2 برگ کاغذ سفید بر روی سطح کاملا صاف قرار دهید و هر دو پای خود را بر روی آنها بگذارید.

2-با استفاده از خودکار دور تا دور پاهایتان را خط بکشید.

3- حالا از انتهای پاشنه تا نوک شصت خود را علامت گذاری کرده و اندازه گیری کنید.

4- عدد به دست آمده را یادداشت کرده و اندازه طول پای خود را با استفاده از جدول های راهنمای تعیین سایز، مقایسه کنید.

5- چون پا در صندل های انگشتی آزادی بیشتری دارد، بهتر است هنگام تعیین سایز به اندازه نیم تا 1 سانتی متر سایز صندل را کوچک‌تر در نظر بگیرید.

6- در تعیین سایز برای صندل ها، مخصوصا صندل های انگشتی باید به مواردی مانند: قوس، کف پا و عرض آن هم توجه کنید، توجه کردن به پهنای پا می‌تواند در تعیین اندازه و سایز صندل مخصوصا صندل های انگشتی دارای اهمیت باشد.

………………………………………………………

آیا روش گشاد کردن کفش را می دانید؟

…………………………………………………….

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم، نحوه اندازه گیری سایز پا را به شما آموزش دهیم. تا هنگام خرید کفش و استفاده از آن دچار مشکل نشوید و از انتخاب‌تان رضایت کامل داشته باشید.

با انجام روش های آسان اندازه گیری، می‌توانید سایز کفش استاندارد خود را پیدا کرده و از خرید اینترنتی لذت ببرید. بدون اینکه نگرانی بابت انتخاب سایز نامناسب کفش یا صندل داشته باشید.

امیدواریم با به اشتراک گذاشتن این مقاله بتوانیم در انتخاب سایز کفش استاندارد به شما کمک کرده باشیم. شما هم اگر روش مناسب و جدیدی برای اندازه گیری سایز پا سراغ دارید، حتما برای ما بنویسید.

فروش عمده صندل و دمپایی پاچیله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *