مقالات پاچیله

چگونه از لغزش دمپایی جلوگیری کنیم؟

چگونه از لغزش دمپایی جلوگیری کنیم

امروزه پوشیدن دمپایی‌های رو‌فرشی در خانه‌ها بسیار رایج و تبدیل به یکی از ضروریات شده است. این عادت خوب در پوشیدن دمپایی مزایایی بسیاری از قبیل حفظ سلامت پا و جلوگیری از آسیب پا و پوست پا در اثر تماس با اشیا، بهبود در نوع ایستادن و راه رفتن دارد. اما گاهی لغزش دمپایی روی سطوح می‌تواند بسیار خطر‌آفرین باشد.

در این مقاله سعی داریم درباره‌ی روش‌های جلوگیری از لغزش دمپایی، فروش عمده دمپایی و بسیاری موضوعات دیگر حول دمپایی صحبت کنیم. پس اگر شما هم مشتاق یادگیری در این زمینه هستید. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

راه های جلوگیری از لغزش دمپایی

 

چگونه از لغزش دمپایی جلوگیری کنیم؟

  • ساده ترین راه برای اینکه جلوگیری از لغزش دمپایی آن است که کف دمپایی را با ابزاری که سطح خشنی دارد، مانند کاغذ سنباده یا سوهان ناخن بسایید. برای داشتن سطحی کاملاً بدون لغزش، یک کاغذ سنباده بسیار ظریف بهترین گزینه است چرا که نه تنها شیارهای کوچکی به زیره کفش اضافه می‌کند، بلکه پوشش زیره را نیز می‌تواند کاملاً از بین ببرد.

 

  • برای جلوگیری از لغزش دمپایی استفاده از پوشش اسپری است. می‌توانید یک اسپری گریپ بخرید و به راحتی تمام زیره کفش را اسپری کنید و یا اینکه می‌توانید از اسپری مو نیز استفاده کنید.

 

  • برای جلوگیری از لغزش دمپایی استفاده از نوار چسب به صورت صلیبی به گونه‌ای که از وسط همپوشانی داشته باشند و کل کف دمپایی را بپوشانند.

 

همه‌ی این راهکارهای جلوگیری از لغزش دمپایی به این دلیل استفاده می‌شوند که کف دمپایی‌ها از جنس مرغوب و ضد لغزش تهیه نشده‌ است. بهترین دمپایی روفرشی آن است که خود کفی ضد لغزش داشته باشد و از مارک‌های معتبر تولید دمپایی و صندل باشد.

دمپایی‌های استخر و سرویس بهداشتی، باید خاصیت ضد لغزش داشته باشند و زیره آن‌ها سر نباشد.

نحوه جلوگیری از لغزیدن دمپایی

 

دمپایی ضد لغزش

دمپایی‌های ضد لغزش باید از زیره ی محکم و ضد لغزش تهیه شوند. علاوه برا این‌ها برای جلوگیری از لغزش دمپایی لازم است دمپایی‌ها از مواد با کیفیت و درجه یک تهیه شوند تا هنگام استفاده از آن‌ها، احتمال سر خوردگی شخص تا حد زیادی کاهش یابد.

مواد اولیه‌ای که برای تولید این مدل از دمپایی‌ها به کار می‌رود شامل، پلاستیک نرمی است که مخصوص تولید دمپایی‌ها است، نوار ضد لغزش و دیگر مواد مورد نیاز برای جلوگیری از لغزش دمپایی هستند می‌باشد.

علاوه بر این که، دمپایی‌ها باید خاصیت ضد لغزش داشته باشند، باید ویژگی ضد آب بودن را هم داشته باشند. چرا که در غیر این صورت دمپایی آب را به خود جذب می‌کند و راه رفتن را برای فرد دچار مشکل می‌کند. تولیدکنندگان، برای جلوگیری از لغزش دمپایی، کف دمپایی را سبک و با شیار‌ها و سوراخ‌هایی برای ضد لغزش شدن، طراحی می‌کنند.

جلو گیری از لغزیدن دمپایی بر روی زمین

 

دمپایی روفرشی

دمپایی روفرشی و پاپوش راحتی، معمولاً در منزل پوشیده می‌شود و از انواع جنس‌های مختلفی، مانند جیر، پنبه و یا چرم تهیه می‌شود.
به این دلیل که دمپایی روفرشی و پاپوش در خانه پوشیده می‌شوند، جنس استفاده شده در ساخت آن لازم نیست به اندازه متریال استفاده شده برای کفش در فضای بیرون از خانه سخت و محکم باشد. به همین دلیل است که برای انتخاب دمپایی روفرشی و پاپوش تنوع زیادی در بازار تولیدی دمپایی وجود دارد.

 

دمپایی روفرشی و صندل

خوشبختانه امروزه دمپایی‌های روفرشی برای همه اعضای خانواده در بازار وجود دارد. با خرید از فروشگاه‌های سطح کشور که به صورت فروش عمده صندل و دمپایی محصولات خود را ارائه می‌دهند، تمام افراد خانواده می‌توانند پاپوش و دمپایی روفرشی در سبک‌های مختلف و متنوع را استفاده کنند.

استفاده مکرر از دمپایی‌ها و صندل‌ها، بعد از مدتی ان‌ها را دچار کثیفی می‌کند. برای تمیز کردن دمپایی و صندل ابتدا لازم است، با دستمالی تمیز گرد و خاک روی آن‌ها گرفته شود.

سپس می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند استفاده از روغن زیتون، پودر بچه یا ترکیب مساوی از آب و سرکه سفید برای تمیز کردن دمپایی استفاده کنید.

چرا دمپایی بر روی زمین می لغزد

 

سخن پایانی

در هنگام خرید دمپایی لازم است توجه داشته باشید که جنسی مناسب با مکانی که قصد استفاده از آن را دارید خریداری کنید. در این مطلب سعی کردیم هر نکته‌ای که برای خرید دمپایی و جلوگیری از لغزش دمپایی به ان نیاز دارید را ارائه دهیم. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *