مقالات پاچیله

راهنمای ست کردن دمپایی با لباس

ست کردن دمپایی با لباس

دمپایی از آن دسته پوشیدنی‌هایی است که استفاده از آن محدود به گروه خاصی نیست. آقایان، بانوان و کودکان همه از این پاپوش راحتی استفاده می‌کنند. ست کردن دمپایی با لباس موضوعی جالب است که شاید کمتر از دیگر بخش‌های پوشاک به آن توجه کرده‌ باشیم. در این مقاله توجه شما را به تنوع مدل و جنس دمپایی‌ها و انواع روش آن جلب می‌کنیم.

گوناگونی مدل‌ها و جنس‌های دمپایی

در دهه‌های پیش که هم خانه‌ها حیاط‌دار بودند و هم بر اساس فرهنگ رایج، کف خانه‌ها معمولا به‌طور کامل مفروش می‌شد، کاربرد دمپایی محدود به حیاط، سرویس بهداشتی و گاهی آشپزخانه بود.
حالا با انتقال زندگی به فضاهای آپارتمانی با کف سرامیک و تغییر سلیقه در پوشاندن کف خانه‌ها، به نظر می‌رسد اقبال بیشتری نسبت به استفاده از دمپایی راحتی پدید آمده است.
در زمان‌های قدیم کمتر پیش می‌آمد که یک فروشگاه تنها به فروش دمپایی اختصاص یابد. اما امروز تنوع و گوناگونی این پاپوش ها در انواع تولیدی دمپایی آن‌قدر زیاد شده است که برای ارائه مدل‌ها و جنس‌های گوناگون آن به مشتریان، به فضای کامل یک فروشگاه نیاز داریم. در ادامه با گوشه‌ای از این تنوع آشنا می‌شویم.

دمپایی چرمی

چرم از جمله جنس‌هایی است که در کنار ظرافت و نرمی، دوام خوبی دارد. نه تنها داشتن دمپایی چرمی بلکه هر پوشاک یا اکسسوری دیگری که از جنس چرم باشد ضروری است. زیرا این جنس قابلیت هماهنگ شدن با انواع پوشاک را دارد. از این گذشته ماهیتی کلاسیک دارد.
یکی از مزیت‌های دمپایی چرمی این است که پا داخل آن بو نمی‌گیرد. مزیتی دیگر دمپایی چرمی در رابطه با ست کردن دمپایی با لباس است. جنس چرم تنوع رنگ دارد و می‌توان آن را در رنگ‌های گوناگون از تیره تا روشن تهیه کرد. این دمپایی را می‌توانید هم با لباس‌های کلاسیک هم با لباس‌های اسپرت ست کنید.

روش ست کردن دمپایی با لباس چگونه است؟

دمپایی طبی و ست کردن دمپایی با لباس

در خرید دمپایی طبی باید دقت زیادی داشت. از آن‌جا که بر سلامت پا به عنوان قلب دوم بسیار تأکید می‌شود، تقاضا برای این مدل دمپایی زیاد است. این موضوع باعث می‌شود در بازار فروش دمپایی از لفظ دمپایی طبی برای بسیاری از محصولات استفاده شود که ابدا طبی و استاندارد نیستند.
نکته دیگر روش ست کردن دمپایی با لباس است که ممکن است ما را به چالش بکشد؛ خصوصا اگر دمپایی طبی داشته باشیم. اولویت و بیشترین تأکید سازندگان دمپایی طبی، سازگاری آن با پا و رعایت بهداشت و سلامت آن است. بنابراین شاید به شکل ظاهری و تنوع مدل‌های آن کمتر توجه شود.
با این حال در پاسخ به تقاضای موجود، در سال‌های اخیر تنوع بیشتری در این مدل دمپایی می‌بینیم. جنس دمپایی‌های طبی می‌تواند از چرم طبیعی یا مصنوعی، پلاستیک و … باشد. روش ست کردن دمپایی با لباس به ظاهر آن بستگی دارد. با توجه به این‌که دمپایی ممکن است رنگ‌های گوناگونی داشته باشد، باید در ست کردن دمپایی با لباس، به هماهنگی رنگ‌ها نیز توجه داشته باشید.

ست کردن دمپایی با لباس به مواردی همچون جنس لباس و موقعیت بستگی دارد.
دمپایی خزدار انتخاب خوب فصول سرد

به نظر می‌رسد دمپایی در ذهن ما بیشتر یک ماهیت خنک تابستانی داشته باشد. دمپایی خزدار زمستانی این هنجار را شکسته است. پوشیدن لباس‌های گرم و نرم در فصول سرد، نه تنها حرارت بدن ما را حفظ می‌کند، بلکه آرامشی روانی در ما پدید می‌آورد. لذت‌بخش است که با نزدیک شدن به سرما وقتی لباس‌های زمستانی را دم دست می‌آورید، یک جفت دمپایی خزدار هم به مجموعه گرم و نرمتان اضافه کنید.
حال ببینیم ست کردن دمپایی با لباس را چطور می‌شود انجام داد؟ برای ست کردن دمپایی خزدار باید توجه داشته باشید که این دمپایی چندان ظاهر رسمی و کلاسیک ندارد. بلکه تا حدی فانتزی است. بنابراین آن را باید با راحت‌ترین لباس‌های زمستانی‌تان که در منزل یا جمع‌های خودمانی می‌پوشید، ست کنید.

ست کردن دمپایی با لباس های زمستانی

دمپایی روفرشی

درست است که دمپایی روفرشی را در خانه می‌پوشید؛ با این حال باید متوجه فصل باشید. یک دلیل ست کردن دمپایی با لباس همین است که با لباس تابستانی یک دمپایی تابستانی و با لباس زمستانی هم یک دمپایی زمستانی بپوشید. این دمپایی ها را میتوانید از تولیدی دمپایی روفرشی پاچیله سفارش دهید.

ست کردن دمپایی با لباس جین

لباس جین در گروه لباس‌های اسپرت قرار می‌گیرد بنابراین بهتر است مدل دمپایی که با آن ست می‌کنید، اسپرت باشد. بهترین روش ست کردن دمپایی با لباس جین آن است که در خود دمپایی از همین جنس استفاده شده باشد. مدل‌های متنوعی از دمپایی جین در بازار وجود دارد.
در مدل‌های دمپایی لژ‌دار، برخی تماما پوشیده از پارچه جین هستند و در برخی دیگر تنها در قسمت رویه دمپایی، از پارچه جین استفاده شده است.
کاربرد پارچه جین محدودیت خاصی ندارد و حتی آقایان می‌توانند از آن‌ها خصوصا از رنگ‌های تیره‌شان استفاده کنند. در مدل‌های دمپایی جین برای خانم‌ها می‌توان از هنرنمایی‌هایی چون گل‌دوزی، پاپیون و … سایر تزئینات استفاده کرد.
دمپایی جین در مدل‌هایی متنوع در بازار پیدا می‌شود اما می‌توانید با استفاده از لباس‌های جین قدیمی دمپایی‌های ساده خود را تبدیل به دمپایی جین کنید. یک طرح پرطرفدار این است که نوارهایی از پارچه چین به صورت گیسباف یا بافت‌های دیگر درآیند و در رویه و اطراف دمپایی به کار روند.

ست کردن دمپایی با لباس جین
ست کردن دمپایی با لباس کتان

جنس کتان نسبت به جین لطیف‌تر، سبک‌تر و خنک‌تر است. پس در ست کردن دمپایی با لباس از جنس کتان باید سبک‌هایی را استفاده کنید که نه کاملا کلاسیک یا رسمی و نه کاملا اسپرت باشد. به نظر می‌رسد دمپایی چرمی برای ست کردن با شلوار یا دامن کتان مناسب باشد.
با این حال از دمپایی با رویه کتان هم غافل نباشید. استفاده از پوشش یا تزئینات کتان می‌تواند بهترین روش ست کردن دمپایی با لباس کتان باشد.
در ست کردن دمپایی با لباس کتان به رنگ‌ها نیز دقت داشته باشید. تنوع رنگی که در کتان وجود دارد، به مراتب بیشتر از چرم و جین است. بر اساس سلیقه و روحیه خود و نیز هماهنگ با لباس‌هایتان دمپایی خود را انتخاب کنید.

ست کردن دمپایی گلدار

دمپایی گلدار ظاهر زیبا و شادی دارد. بسیاری از افراد مدل‌ها و طرح‌های گلدار را در پوشاک دوست دارند. دمپایی گلدار می‌تواند پلاستیکی، پارچه‌ای یا از سایر جنس‌ها باشد.
دمپایی گلدار می‌تواند به شکلی اغراق شده دارای طرح گل باشد. مثلا نقش چاپی سراسر گلدار روی آن به کار رفته باشد یا یک گل بزرگ برجسته روی آن باشد. همچنین می‌توانند به سبک مینیمالیستی از گل‌های ریز یا تک‌گل بهره‌مند باشند.
در روش ست کردن دمپایی با لباس در مورد طرح‌های گلدار دستتان تا‌حدی باز است. این دمپایی‌ها را می‌توانید هم با لباس‌های گلدار و هم با لباس‌های ساده ست کرد. اما حواستان باشد طرح‌های گلدار حالتی راحتی و فانتزی دارند و در سبک‌های رسمی و کلاسیک به کار نمی‌آیند.

خرید عمده دمپایی

سخن پایانی

تلاش کردیم نکات اصلی را در ست کردن دمپایی با لباس ارائه دهیم. اصلی‌ترین قاعده این است که جنس و مدل دمپایی با لباستان هم‌خوانی داشته باشد. برای تیپ‌های رسمی‌تر می‌توانید از دمپایی چرمی استفاده کنید. دمپایی جین یا انواع خزدار و گلدار برای تیپ‌های خودمانی‌تر مناسب است. در نحوه لباس پوشیدن همه‌چیز تا حد زیادی به سلیقه و روحیات شخصی شما دارد. پس نیازی نیست خود را محدود به چارچوب‌های تعریف شده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *