مقالات پاچیله

موثرترین راه‌ های از بین بردن بوی بد دمپایی و صندل و کفش

از بین بردن بوی بد دمپایی

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که در پایان روز و پس از برگشتن به خانه، با بوی نامطبوعی از سوی کفش یا صندل خود مواجه بشوند. بوی بد کفش نه‌ تنها فرد را خسته می‌کند بلکه دیگران را نیز آزار می‌دهد. اما چه راهکار‌هایی برای از بین بردن این بو وجود دارد؟ این مقاله درباره از بین بردن بوی بد دمپایی و کفش صحبت می‌کند و به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد، پس با ما همراه باشید.

از بین بردن بوی بد دمپایی

مسلم است که نمی‌توانیم بعد از هر بار استفاده، کفش را بشوییم تا بوی بد آن از بین برود. شست‌و‌شوی مداوم علاوه بر آسیب زدن به بافت کفش، ممکن است باعث کمرنگ شدن طرح و رنگ آن نیز بشود. به همین دلیل، در این مقاله سعی کرده‌ایم تا کاربردی‌ترین روش‌ها را برای از بین بردن بوی بد دمپایی، صندل و همچنین کفش به شما معرفی کنیم.

• تمیز نگه داشتن پاها

ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده از دمپایی، پاهای خود را خوب تمیز کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا هر بار، با پاهای تمیز از دمپایی خود استفاده کنید. در نتیجه احتمال این که بوی بد دمپایی باقی بماند یا حتی تشدید شود، کاملا از بین می‌رود.

 

• هوا دادن به دمپایی‌ها پس از هر بار استفاده

بهتر است پس از هر بار پوشیدن، دمپایی‌های خود را در یک مکان مناسب قرار دهید تا خوب هوا بخورند. به این شکل، درصد بالایی از بوی نامطبوع دمپایی شما از بین می‌رود و نیازی نیست نگران تلنبار شدن باکتری‌ها یا بوی بد درون دمپایی خود باشید. از طرفی، اگر دمپایی‌هایی را انتخاب کنید که جریان هوا را به‌خوبی میان انگشتان ما عبور می‌دهند، احتمالاً دیگر معضل بوی بد دمپایی را نخواهید داشت.

 

• استفاده از اسپری سرکه

قبل از هرچیزی، بهتر است به این نکته توجه کنید که سرکه نوعی اسید به شمار می‌رود؛ به همین دلیل، با توجه به غلظتی که دارد ممکن است که برخی از رنگ یا طرح‌های بر روی کفش یا دمپایی‌ها را کمرنگ‌تر کند و یا حتی از بین ببرد.
به اندازه‌ی مساوی، کمی آب را با سرکه ترکیب کنید و آن را در فضای داخلی دمپایی خود اسپری کنید. این روش، علاوه بر اینکه در از بین بردن بوی بد دمپایی شما را یاری می‌کند، همچنین باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که ممکن است در کفش و دمپایی شما جا خوش کرده باشند.

از بین بردن بوی بد دمپایی با استفاده از اسپری سرکه

 

از بین بردن بوی بد کفش

پاها هنگامی که در داخل کفش قرار می‌گیرند، در یک محیط بسته محبوس می‌شوند؛ بدون آنکه هیچ روزنه‌ای جهت تهویه آن‌ها وجود داشته باشد. بنابراین بوی بد کفش‌ها امری شایع‌تر و دردسازتر به حساب می‌آید. اما راه‌حل چیست؟ بیایید با هم چند راه ساده و آسان را برای از بین بردن بوی بد کفش مرور کنیم:

• استفاده از خوش بوکننده‌های طبیعی

محصولات و خوشبوکننده‌های طبیعی از قدیم‌الایام تاکنون راه‌حل‌های تضمینی برای از بین بردن بوی بد دمپایی، کفش و حتی فضای خانه بوده‌اند. به‌طور مثال می‌توانید کمی میخک، چای کیسه‌ای، پوست مرکبات یا گیاهان خوشبو را در پارچه‌ای قرار دهید و پس از اینکه به خانه برمی‌گردید، آن را داخل کفش بگذارید. اجازه دهید این خوشبوکننده‌های طبیعی چندین ساعت داخل کفش بمانند و بوی بد کفش را به خود جذب کنند.

از بین بردن بوی بد دمپایی با خوش بوکننده طبیعی

 

• استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید به از بین بردن بوی بد دمپایی و کفش اقدام کنید. این ماده می‌تواند در سریع‌ترین زمان بوی بد کفش را تارومار کند؛ بدون آنکه اثری از آن برجای بگذارد. کافی است تنها یک یا دو قاشق چایخوری از جوش شیرین را در کفش‌ها و حتی صندل‌هایتان بریزید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که هیچ بوی ناخوشایندی از کفش‌ها به مشامتان نمی‌رسد.

 

• از معجزه آفتاب کمک بگیرید

یک راه ساده برای تمیز کردن دمپایی و صندل و انواع کفش از بوی بدی که به آن مبتلا هستند، قرار دادن آن‌ها جلوی نور آفتاب است. گرما می‌تواند هوای نامطبوع را از کفش دور نگه دارد و هوای مطبوعی را درون آن جریان دهد. علاوه‌بر نور خورشید، گرمکن‌ها و شوفاژها نیز می‌توانند بوی بد کفش را درمان کنند.

از بین بردن بوی بد دمپایی با نور آفتاب

 

• استفاده از صابون‌های جامد

شاید برایتان جالب باشد که در گذشته، صابون‌های جامد را درون رخت‌و‌خواب یا لباس‌ها قرار می‌دادند تا بوی خوشایندی به آن‌ها تزریق کنند. امروزه نیز استفاده از این صابون‌ها در دفع بوی بد و تزریق هوای مطبوع به داخل کفش بسیار موثر است. با این روش نه‌تنها به از بین بردن بوی بد دمپایی و کفش کمک‌ کرده‌اید، بلکه هوای خوشایندی را نیز درون آن‌ها جریان می‌دهید.

 

از بین بردن بوی بد صندل

با آنکه صندل‌ها عموماً پا را در فضای آزاد و معرض هوا قرار می‌دهند اما گاهی ممکن است آن‌ها نیز بوی بدی از خود ساطع کنند. علاوه‌بر از بین بردن بوی بد دمپایی، راه‌هایی نیز وجود دارد تا به بوی بد صندل بپردازند. به‌طور مثال؛

  • می‌توانید از اسپری محلول آب و الکل استفاده کنید. این محلول را بر روی تمام سطوح صندل پخش کنید و اجازه دهید خشک شود‌.
  • اگر صندل‌های شما از جنس چرم است یا به فکر نگهداری از دمپایی و کفش چرم هستید، استفاده از نمک می‌تواند گزینه خوبی باشد. این ماده بوی بد را جذب می‌کند و حتی به سلامت و ماندگاری صندل‌هایتان نیز یاری می‌رساند.
  • شاید عجیب به نظر برسد اما یک راه مناسب برای تمیز کردن دمپایی و صندل، فریز کردن آن‌ها است. آن‌ها را داخل یک پارچه یا کیسه بپیچید و در هوای زیر صفر یخچال قرار دهید. پس از آن خواهید دید که نه‌ تنها هیچ بوی بدی به مشام نمی‌رسد، بلکه باکتری‌های آن‌ها نیز از بین رفته‌اند.

راهکار از بین بردن بوی بد دمپایی

 

سخن نهایی
بوی بد دمپایی‌ها و کفش‌ها اغلب سبب کلافگی و نگرانی افراد می‌شود. راه‌های فوق می‌توانند گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی بد دمپایی و کفش باشند. البته اگر از مراکز معتبر تولیدی دمپایی اقدام به خرید کنید، کیفیت مناسبی خواهید یافت که اغلب به بوی بد منجر نمی‌شوند. همچنین با خرید کفش و دمپایی عمده از این تولیدی‌های فروش عمده صندل و دمپایی می‌توانید کیفیت مطلبوتان را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *