مقالات پاچیله

گشاد کردن کفش تنگ با ۸ راهکار ساده و کاربردی

طریقه گشاد کردن کفش

برای شما هم احتمالا پیش آمده است که کفشی را با وجود تنگ بودن خریده‌اید و بعد به دنبال راه حلی برای گشاد کردن کفش بوده‌اید! پیش از هر چیزی توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی در خرید کفش راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی را مطالعه کنید.

به هر حال اگر کفش‌هایتان به طور آزار دهنده‌ای تنگ نباشند، با چند بار پوشیده شدن کمی جا باز می‌کنند و دیگر لازم نیست نگران افزایش سایز کفش باشید. با وجود این، برخی کفش‌ها ممکن است خیلی بیشتر از این حرف‌ها تنگ بوده و با این راه حل طبیعی گشاد نشوند. در این شرایط باید به دنبال راهکارهای دیگری باشید که در ادامه برخی از این موارد را آورده‌ایم.

 

استفاده از روزنامه‌ی مرطوب

برای گشاد کردن کفش خود با استفاده از روزنامه ابتدا چند روزنامه را مچاله کنید و آن‌ها را تا حدودی مرطوب نمایید. روزنامه‌های مرطوب را به درون کفش‌هایتان فشار دهید و تا حدی آن‌ها را پر کنید که شکل عادی خود خارج نشوند.

حال باید صبر کنید تا روزنامه‌ها داخل کفش خشک شوند. بعد از خشک شدن روزنامه‌ها آن‌ها را از کفش خارج کنید. کفش‌هایتان را امتحان کنید و ببینید تا چه اندازه‌ای گشادتر شده‌اند.

بزرگ گردن سایز کفش

 

استفاده از جوراب ضخیم

برای گشاد کردن کفش‌های چرم به این روش یک جفت جوراب ضخیم و بعد از آن کفش‌هایتان را بپوشید. پاهایتان را تا جای ممکن درون کفش‌ها فشار دهید. در این مرحله قسمت‌هایی از کفش را که به پایتان تنگ است با سشوار گرم کنید و در همین حین ضمن فشار دادن پایتان به کفش، پا را داخل کفش به جلو و عقب جا به جا کنید.

این کار را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ادامه دهید. پس از خاموش کردن سشوار تا زمان خنک شدن کفش، پایتان را از آن خارج نکنید. بعد از خنک شدن کفش می‌توانید پایتان را از کفش در آورده و آن را با جورابی نازک امتحان کنید.

این روش را تا زمانی که احساس راحتی در کفش می‌کنید،‌ تکرار نمایید تا به اندازه کافی جا باز کند. البته توجه داشته باشید که چسب‌های کفش ممکن است با حرارت سشوار از بین بروند و به همین دلیل بهتر است این روش را روی کفش‌های قدیمی امتحان نکنید.

 

 

استفاده از قالب کفش

قالب‌های کفش در جنس‌های مختلفی تولید شده و شکل پا را دارند. با اندازه گیری سایز پا می‌توان قالب کفش را با استفاده از پیچ‌هایی که روی آن تعبیه شده است، متناسب با طول و عرض پا تنظیم کرد.

پس از تنظیم کردن قالب متناسب با پاهایتان آن‌ها را داخل کفش‌هایتان قرار دهید و اجازه دهید چند روزی داخل کفش‌ها بمانند. همان طور که مشخص است، بزرگ گردن سایز کفش با قالب تا حدودی زمان بر بوده و نیاز به چند روز زمان دارد.

کفاش‌ها معمولا با استفاده از اسپری یا روغن‌های مخصوصی این روند را سریع‌تر می‌کنند. در خانه نیز با اسپری الکل و آب یا روغن‌های مخصوص کفش چرم می‌توان به این کار سرعت داد.

نحوه گشاد کردن کفش

 

فریز کردن با کیسه‌ی آب

ابتدا یک سوم یا نصف دو کیسه پلاستیکی هم اندازه و بدون پارگی را پر از آب کنید و آن‌ها را محکم ببندید. حال هر کدام از کیسه‌ها را داخل یکی از کفش‌هایتان قرار دهید و آن‌ها را به داخل کفش‌ها فشار دهید تا کل کفش‌ها را پر کنند.

حال کفش‌هایتان را داخل فریزر بگذارید تا کیسه‌های پر از آب یخ بزنند. به طور معمول، یک شب برای یخ زدن آن‌ها کافی است. دمای یخ‌های داخل کفش‌ها به آرامی باعث انبساط آن‌ها شده و سایز کفش را بزرگ‌تر می‌کنند.

پس از اینکه کفش‌هایتان را از فریزر بیرون آوردید، قبل از خارج کردن کیسه‌ها از درون کفش، حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا یخشان باز شود و بعد آن‌ها را از درون کفش بیرون بیاورید.

حال می‌توانید کفش‌هایتان را امتحان کنید. اگر به اندازه دلخواهتان گشاد نشده بودند، این روند را تکرار کنید تا به خوبی جا باز کنند. دقت داشته باشید که این روش‌ را روی کفش‌های گران قیمت امتحان نکنید؛ زیرا احتمال آسیب رسیدن به کفش‌ها وجود دارد.

 

اسپری الکل

مقداری الکل را به اندازه نصف بطری داخل آن بریزید و نصف دیگر بطری را با آب پر کنید. محلول را خوب هم بزنید و آن را به داخل کفش‌هایتان اسپری کنید. بلافاصله کفش‌ها را بپوشید و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا کفش‌ها خوب جا باز کنند.

به جای اسپری کردن الکل به داخل کفش‌ها می‌توانید الکل را به طور مستقیم روی بخش‌های تنگ کفش اسپری کرده و قبل از خشک شدن الکل سریعا آن‌ها را بپوشید.

همچنین می‌توانید یک جفت جوراب را در الکل خیس کرده و پس از گرفتن الکل اضافی جوراب‌ها، آن‌ها را پوشیده و کفش‌هایتان را پایتان کنید.

سپس تا زمانی که الکل جوراب‌ها خشک شوند، صبر کنید تا کفش‌هایتان خوب بزرگ‌تر شوند. این کار را تا زمانی که کفش‌ها به اندازه دلخواهتان نرسیده‌اند، تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

گشاد کردن سایز کفش

 

استفاده از سیب زمینی

یکی دیگر از راه‌های بزرگ کردن سایر کفش استفاده از سیب زمینی است. در این روش یک سیب زمینی نسبتا بزرگ را پوست کنده و آن را به داخل کفش فشار می‌دهید. دقت کنید اندازه سیب زمینی باید به حدی باشد که کفش به حالت ورم کرده در بیاید. سپس باید اجازه دهید سیب زمینی داخل کفش به مدت یک شب بماند.

این روش ضمن گشاد کردن کفش‌هایتان می‌تواند بوی بد آن‌ها را هم بگیرد. پس از یک شب سیب زمینی را در بیاورید و ببینید که کفش‌هایتان به اندازه دلخواه رسیده‌اند یا خیر.

 

استفاده از جوراب گلوله شده

یک روش دیگر که می‌توانید امتحان کنید، فشار دادن چند جوراب گلوله شده به داخل کفش‌هایتان است. در این روش چند لنگه جوراب را گلوله کرده و آن‌ها را به آرامی در هر کفش فشار می‌دهید تا زمانی که درون کفش‌ها کاملا پر شوند.

لنگه دیگر کفش را هم به همین روش پر کنید و اجازه دهید یک شب کفش‌هایتان در این حالت بمانند. پس از خارج کردن جوراب‌ها از داخل کفش‌هایتان می‌توانند تغییر اندازه آن‌ها را حس کنید.

مراجعه به کفاش حرفه‌ای

اگر فکر می‌کنید که هر کدام از راهکارهای مطرح شده در این مطلب ممکن است به کفش‌هایتان آسیب بزنند و به راحتی نمی‌توانید سایز کفش‌های خود را بزرگ‌تر کنید، آن‌ها را به دست کفاشی حرفه‌ای بسپارید.

این افراد معمولا ابزارهای مخصوصی دارند که به آرامی فشار و گرمای تدریجی به کفش وارد کرده و آن‌ها را به اندازه دلخواهتان در می‌آورند.

آموزش گشاد کردن کفش

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی راهکارهایی برای گشاد کردن کفش‌های تنگ پرداخته و دیدیم که چگونه می‌توان با روش‌های ساده‌ای در منزل سایز کفش‌های خود را بزرگ کرد.

البته گفتیم که در صورت لزوم می‌توانید به افراد حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کرده و کفش‌هایتان را به دست آن‌ها بسپارید تا با ابزارهای دقیق‌تری سایز کفش را به اندازه دلخواهتان درآورند.

برای تهیه کفش‌‌هایی راحت و مناسب برای پاهایتان می‌توانید به فروشگاه پاچیله مرکز فروش عمده صندل و دمپایی مراجعه کرده و آن‌ها را به قیمت عمده دمپایی کفش و صندل خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *