مقالات پاچیله

عجیب ترین دمپایی جهان کدام است؟

عجیب ترین دمپایی جهان

شاید تصورش تا حدودی دشوار باشد اما دمپایی‌ها نیز مانند هر چیز دیگری، دنیای خاص و متفاوت خود را دارند. در کنار انواع دمپایی شکیل و زیبایی که در فروشگاه‌ها می‌بینیم، همواره نمونه‌هایی از دمپایی عجیب غریب نیز وجود دارند. مدل‌هایی که گاهی تعجب‌برانگیز هستند و گاهی خنده بر لب‌هایمان ظاهر می‌کنند. حال اینجا در کنار ما باشید تا انواعی از عجیب ترین دمپایی جهان را ببینیم.

عجیب‌ترین دمپایی‌ در کشورهای مختلف

فرهنگ متفاوت و سلایق متنوع باعث می‌شود تا طراحان به فکر طراحی مدل‌های مختلفی از دمپایی باشند. هرچه دمپایی‌ها خلاقانه‌تر طراحی شوند، توجه بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند. عجیب ترین دمپایی جهان آنی نیست که تنها در یک منطقه یا در کالکشن یک برند یافت شود؛ بلکه نمونه‌های فراوانی از دمپایی‌ عجیب غریب در کشورهای مختلف وجود دارد. در ادامه، ۷ نمونه از عجیب‌ترین انواع دمپایی را معرفی می‌کنیم:

1. گتا (Geta)

عجیب ترین دمپایی های جهان
گتا نوعی صندل سنتی و قدیمی در ژاپن است که امروزه شهرت زیادی دارد. این دمپایی‌ عجیب غریب دارای کفه‌ای چوبی با دو پایه چوبی مرتفع هستند که توسط بندی پارچه‌ای، پا را نگه می‌دارند. مردم ژاپن این دمپایی‌های سنتی را اغلب با لباس‌های سنتی خود مانند کیمونو و یوکاتا می‌پوشند.
گتا یکی از عجیب ترین دمپایی جهان به شمار می‌رود که ژاپنی‌ها آن را برای راه رفتن در برف و همچنین گرمای تابستان طراحی کرده‌اند. همچنین آن‌ها معتقدند این صندل‌ها گردش خون را در کف پا بهبود می‌سازد و از کشیده‌شدن کیمونو بر روی زمین جلوگیری می‌کند.

 

2. صندل‌های چوبی عروس (wooden bridal slipper)

عجیب ترین دمپایی جهان کدام است ؟
یکی دیگر از عجیب ترین دمپایی جهان به صندل‌هایی سنتی از منطقه جنوب فرانسه تعلق دارد. صندل‌هایی که نام آن‌ها، دمپایی چوبی عروسی است و به منطقه بثمیل از بخش سنت ژیرون بازمی‌گردد. این صندل‌ها نوعی هدیه دامادها به عروس‌هایشان به حساب می‌آید که از جنس چوب درخت گردو و ریشه‌های آن ساخته می‌شود.
بخش ابتدایی این دمپایی‌ها از خرطومی دراز تشکیل شده است که برای مردمان این منطقه معنای خاصی دارد. آن‌ها معتقدند هرچه این قسمت بلندتر و نوک‌تیزتر باشد، عشق و علاقه شوهر به همسر خود بیشتر خواهد بود.

 

3. دمپایی ماپ (mop slipper)


گروه دیگری از دمپایی‌های عجیب به دمپایی‌های ماپ شهرت دارند. این مدل دمپایی‌ها که به آن‌ها کفش ماپ نیز گفته می‌شود، با طراحی ساده و بامزه‌ یکی از چندین اختراع کفش توسط انسان هاست. با دیدن این دمپایی‌ها ممکن است به یاد روکش تی بیفتید؛ زیرا آن‌ها با الهام‌گیری از تی طراحی شده‌اند. دمپایی‌های ماپ اغلب متریالی پارچه‌ای دارند و برای زمان‌هایی که سرامیک‌ها و پارکت‌ها خیس یا مرطوب هستند، بهترین گزینه به شمار می‌روند.

 

سخن پایانی
ما در این یادداشت سعی کردیم انواعی از عجیب ترین دمپایی جهان را معرفی کنیم. دمپایی‌هایی که گاه به‌خاطر شرایط آب‌و‌هوایی منطقه و گاهی به‌دلیل صنعت مد و طراحی، عجیب و غریب به نظر می‌رسند. علاوه‌بر لیست بالا، صدها مدل خلاقانه دیگر از دمپایی‌ها وجود دارند که نشان می‌دهد دنیای آن‌ها تا چه حد بزرگ و اغلب بامزه است. اگر شما نیز تجربه پوشیدن یا خرید دمپایی عجیب غریب را داشته‌اید، نظرتان را برای ما بنویسید. شاید در این بین احساس نیاز به دمپایی در شما ایجاد شده باشد! نگران نباشید، پاچیله عمده دمپایی در طرح های مختلف را برای شما فراهم کرده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *