مقالات پاچیله

معرفی انواع زیره صندل و بررسی مزایا و معایب هر کدام

معرفی انواع زیره صندل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده هر صندل، زیره صندل است. زیره، بخش بیرونی صندل است که با سطح زمین در تماس است و از آسیب رسیدن به پاها جلوگیری می‌کند.

زیره هر صندل تاثیر زیادی در کیفیت و راحتی پاها دارد بنابراین برای خرید یک صندل خوب باید با خصوصیات و کاربرد زیره صندل و انواع زیره صندل آشنا شوید.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با زیره صندل، انواع زیره صندل و ویژگی هر کدام از آن‌ها توضیح دهیم. پس اگر قصد خرید یک صندل مناسب را دارید ما را تا انتهای این مطلب همراه باشید.

زیره صندل زنانهطراحی برخی از زیره‌ها به قدری زیباست که خود دلیلی برای خرید آن صندل می‌شوند.

 

زیره صندل چیست؟

لازم است در ابتدای مطلب، شما را با مفهموم زیره صندل آشنا کنیم.
زیره صندل، جزئی بسیار ضروری و حائز اهمیت در کیفیت و خروجی یک صندل است‌. اما متاسفانه این بخش برخلاف تاثیرگذاری بالایش بر کیفیت و ظاهر صندل معمولا توسط خریداران صندل مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

زیره صندل در پایین‌ترین بخش یک صندل قرار گرفته و با سطح زمین به صورت مستقیم در تماس است.
قسمت زیره صندل ‌می‌تواند از مواد مختلفی ساخته شود؛ این امکان وجود دارد، جنس مواد سازنده زیره صندل لزوما با جنس سایر بخش‌های صندل یکسان نباشند.

حتی در برخی از مدل‌ها و جنس‌های صندل‌ها، خود زیره صندل به طور مستقل از چند نوع مواد اولیه متفاوت ساخته می‌شود تا بتواند کاربرد و ویژگی‌های بیشتری را از صندل مورد انتظار پوشش بدهد.

به نظر شما یک زیره صندل خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه‌ی مطلب توضیحات مفصلی در رابطه با ویژگی‌های یک صندل خوب به شما ارائه می‌دهیم.

انواع زیره صندل چیست

 

ویژگی‌های یک زیره صندل مناسب

برای اینکه بتوانید یک صندل مناسب را انتخاب و خریداری نمایید، لازم است ابتدا ویژ‌گی‌های مد نظر خود را تعیین کنید و ببینید این صندل را برای چه مکانی با چه ویژگی‌هایی نیاز دارید.

چه ویژگی‌هایی ملاک شما برای انتخاب زیره صندل است؟ راحتی، سبکی وزن، کفی نرم و منعطف بودن، جنس مرغوب، زیره صندل با کیفیت.

لازم به یادآوری است زیره صندل مناسب آنی است که هم پای شما در داخل آن احساس آزادی داشته باشد و هم ویژ‌گی‌های مد نظر شما را داشته باشد تا از آسیب به پاها در هنگام پوشیدن و راه‌رفتن با صندل جلوگیری به عمل آید.

برای داشتن یک راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی لازم است در ادامه‌ی مطلب، مفصلاً با نقش و کاربرد زیره صندل نیز آشنا شوید.

هر کدام از انواع زیره صندل کاربرد خاص خود را دارند که در هنگام خرید صندل باید به کاربرد زیره آن نیز دقت شود.

زیره صندل چیست؟

 

  • نقش و کاربرد زیره صندل

زیره صندل نقش‌های متفاوتی در صندل بر عهده دارد از لحاظ ظاهری گرفته تا نقش‌های عملکردی آن که تاثیر زیادی در عمر و عملکرد صندل دارند.

 

  • محافظت از پا

اولین و مهمترین نقش زیره صندل محافظت از پا در برابر آسیب‌های بیرونی است.

به صورت دقیق‌تر زیره صندل وظیفه دارد از پا در برابر، ورود رطوبت به درون صندل حفاظت کند. همچنین لازم است زیره صندل محافظت از پا در برابر سطوح ناهموار، سنگ‌ها، اشیا تیز و سفت و یا ایجاد اصطکاک مناسب و مقاومت در برابر لیز خوردن را ایجاد کند.

از جمله نقش‌های حفاظتی که زیره صندل برعهده دارد، قدرت جذب و دفع ضربه و شوک‌های خارجی است که به پا وارد می‌شود.

زیره صندل مرغوب

 

  • ظاهر و زیبایی زیره صندل

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که شاید کمتر به ذهن‌ها خطور کند نقش زیره کفش و زیره صندل ‌در زیبایی ظاهری محصول است.

در مواردی طراحی برخی از زیره‌ها چنان زیباست که حتی زیبایی رویه را تحت شعاع قرار داده و خود زیبایی زیره به طور مستقل دلیل انتخاب محصول می‌شود و صندل عمده یا تکی خریداری می‌شود.

 

  • مقاومت و ماندگاری زیره صندل

ظرفیت تحمل زیره در برابر وزن افراد و مقاومت آن در برابر ساییدگی در طول زمان مربوط به جنس و طراحی آن است که طول عمر و ماندگاری زیره صندل را تعیین می‌کند.

 

  • کیفیت و راحتی

دیگر وظیفه‌ی مهم زیره صندل، ایجاد احساس راحتی برای کف پای افراد در حین راه رفتن، ایستادن و استفاده از دمپایی و صندل است.

بخشی از راحتی کف پا در تماس با صندل مربوط می‌شود به نرمی زیره صندل و جنس آن.

بخش دیگری از راحتی پا که در هنگام پیاده‌روی احساس می‌شود به خاصیت ارتجاعی و میزان انعطاف زیره صندل بازمی‌گردد.

به‌طوری که هر چه صندل منعطف‌تر باشد و راحت‌تر خم شود قدم برداشتن بر سطوح مختلف راحت‌تر انجام می‌شود.

زیره مناسب صندل از شکستگی و ترک خوردن صندل جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های یک زیره مناسب برای صندل

 

انواع زیره صندل

صندل‌ها به دلیل کارایی بالا و راحتی، طرفداران بسیاری دارند.

این محبوبیت در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا دوچندان نیز می‌شود. برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع زیره صندل شامل:

 

  • زیره صندل پی‌یو (PU)

پی‌یو (PU) مخفف عبارت پلی یورتان (Poly Urethane) است و به زیره‌هایی گفته می‌شود که با ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته می‌شوند.

زیره پی یو بسیار سبک و بادوام است. از این رو صندل‌هایی که با زیره پی یو تولید می‌شوند برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب هستند.

زیره صندل پی‌بو انعطاف‌پذیر است، در سرما عایق حرارتی بوده و احتمال شکستگی نیز در این نوع زیره‌ها بسیار کم است. زیره پی یو همچنین در برابر لغزش و رطوبت نیز مقاوم است.

زیره صندل پی‌یو (PU)

 

  • زیره صندل EVA

EVA مخفف عبارت (Ethyl Vinyl Acetate) است و بیش از 70 درصد زیره کفش و صندل با این زیره ساخته می‌شوند.

زیره EVA کاربرد وسیعی در تولید انواع صندل دارد و از جمله ویژگی‌های آن این است که از مواد فوق‌العاده نرمی ساخته شده و قابلیت تحمل شوک‌ها و ضربه‌های شدید را دارد.

به دلیل نرمی فوق‌العاده زیره EVA معمولا آن را با لاستیک و تی پی یو (TPU) ترکیب می‌کنند تا در برابر حرارت مقاوم باشد و تغییر شکل ندهد.

بد نیست بدانید که زیره EVA در کنار نرم بودن، بسیار سبک است و در ساخت کفش‌های راحتی نیز کاربرد دارد.

 

  • زیره صندل تی‌پی‌یو (TPU)

اگر به مقاومت زیره صندل در برابر لغزش و سایش، اهمیت می‌دهید باید به سراغ زیره تی‌پی‌یو (TPU) بروید.

زیره تی‌پی‌یو استحکام بالایی دارد و در عین حال انعطاف‌پذیر است ‌و در برابر شکستن نیز مقاوم است. به همین دلیل معمولا برای ساخت کفش‌های ایمنی از این نوع زیره استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که زیره تی پی یو در حالت کلی شفاف و بدون رنگ است. به همین دلیل هنگام تولیدی دمپایی و صندل‌، طراحان به راحتی این زیره را با رنگ موردنظر خود تولید می‌کنند.

زیره صندل تی‌پی‌یو (TPU)

  • زیره صندل لاستیکی (Rubber)

یکی از انواع زیره صندل، زیره صندل رابر است. این نوع از زیره صندل به هیچ وجه امکان شکسته شدن و سایش ندارد و همچنین اصطکاک بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

صندلی که با زیره Rubber ساخته می‌شود، ممکن است در هنگام حرکت بر روی سطوح صاف و صیقلی به دلیل اصطکاک لاستیک با زمین، تولید صدا کند که کاملا نرمال است.

زیره Rubber با وجود استحکام بالا، قدرت انعطاف پذیری مناسبی نیز دارد و همین ویژگی باعث می‌شود که در ساخت کفش‌های کوهنوردی نیز از این نوع زیره‌ها استفاده شود.

زیره لاستیکی نسبت به سایر انواع زیره صندل کمی سنگین‌تر است.

لازم به ذکر است زیره Rubber در برابر نفوذ آب نیز مقاومت خوبی دارد و می‌تواند برای استخرها و استفاده در ساحل ‌نیز بسیار کاربردی باشد.

زیره صندل لاستیکی (Rubber)

 

  • زیره صندل چرم

زیره‌های چرمی را میکرولایت نیز می‌گویند. این زیره‌ها از جمله قدیمی‌ترین و بااصالت‌ترین نوع از زیره صندل به شمار می‌آیند.

زیره چرمی از کیفیت و سختی بالایی برخوردار است و این سختی و مقاومت به نحوه تولید و ساخت آن‌ها بر‌می‌گردد.

این زیره‌ها از لحاظ عایق حرارتی در فصل‌های گرم بخصوص تابستان باعث خنک نگه‌داشتن پا می‌شوند، اما در فصل زمستان بسیار سرد هستند و نمی‌توان از این زیره‌ها استفاده نمود چراکه آب را نیز به خود جذب می‌کنند.

از زیره‌های چرمی معمولاً در تولید و ساخت صندل‌های رسمی، لوکس و لاکچری استفاده می‌شود.

این زیره‌ها نسبت به انواع زیره صندل که در بالا به آن اشاره کردیم از قیمت بالاتری برخوردار بوده و اغلب گران هستند.

با این همه، این صندل‌ها به دلیل داشتن جذابیت ظاهری بسیار زیبا اغلب طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی آن‌ها را خریداری می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

انواع زیره صندل با کیفیت و مناسبصندل‌ها زمان بسیاری پای شما هستند به همین دلیل بسیار ضروری است که صندلی با جنس زیره‌ی مرغوب خریداری کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب تحت عنوان “بررسی مزایا و معایب انواع زیره صندل” تلاش کردیم تا شما را با انواع زیره‌هایی که از آنها برای طراحی و تولید صندل استفاده می‌شود، آشنا کنیم و همچنین به بیان خصوصیات و ویژگی‌های هرکدام از این زیره‌ها پرداختیم.

فروشگاه اینترنتی تولیدی دمپایی پاچیله با ایجاد امکان فروش عمده صندل و دمپایی به صورت آنلاین و حضوری، شرایطی را برای خریدان و صاحبان فروشگاه‌های صندل و دمپایی فراهم کرده است که خریداران به راحتی بتوانند مدل، جنس و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

فروشگاه اینترنتی پاچیله با ارائه بهترین کیفیت و زیبا‌ترین طراحی‌ها در تولید زیره کفش و صندل حتی سخت‌گیرترین مشتری‌ها را نیز راضی می‌کند.

در انتهای این مطلب حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب و خرید صندل به نوع و کاربرد زیره صندل توجه داشته باشید و بر اساس اینکه صندل را برای استفاده در چه مکانی می‌خواهید، صندل مورد نظر خود را خریداری کنید.

2 نظر در “معرفی انواع زیره صندل و بررسی مزایا و معایب هر کدام

    1. e.khakbazan73 گفت:

      دوست عزیز سلام ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *