مقالات پاچیله

راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی و همه آنچه که باید در این مورد بدانید

راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی

امروزه استفاده از صندل و دمپایی تابستانی طرفداران خاص خود را دارا بوده و در عین زیبایی و شیک بودن موجب راحتی پا در فصل‌های گرم سال می‌شود. با وجود این، انتخاب صندل یا دمپایی نامناسب می‌تواند به پای فرد آسیب رساند.

به همین دلیل هنگام خرید صندل و دمپایی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا در انتخاب صندل و دمپایی طبی مناسب پاهایتان اشتباهی مرتکب نشوید. در همین راستا، در ادامه راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی را آورده‌ایم که با دقت به نکات مطرح شده می‌توانید انتخاب درستی داشته و از پاهایتان مراقبت کنید.

راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی زنانه

 

راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی مناسب پا

در این قسمت برخی از نکات مهم برای انتخاب صندل و دمپایی طبی مناسب پاهایتان را تشریح می‌کنیم.

 

  • از پا محافظت کند

صندل و دمپایی مناسب باید قابلیت محافظت از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پا را داشته باشد. همچنین بهتر است که جلوی صندل نیز پوششی داشته باشد تا جلوی هر گونه ضربه به انگشتان را بگیرد.

 

  • تعادل پا را حفظ کند

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید صندل و دمپایی طبی این است که صندل مورد نظر باید بندهای کافی برای حفظ تعادل پا داشته باشد و از جلو و عقب رفتن زیاد پا در داخل آن جلوگیری کند.

همچنین جنس بندهای صندل نیز باید به گونه‌ای باشد که به پای فرد فشار بیش از حدی وارد نکند. گاهی اوقات فشار بندهای صندل می‌تواند ناخن‌ها را سیاه کرده و حتی موجب افتادن آن‌ها شود! از طرف دیگر، استفاده از جوراب می‌تواند از آسیب و تاول زدن پا توسط بندهای صندل جلوگیری کند.

 

  • عملکرد پاها را بهبود دهد

طراحی صندل یا دمپایی، زیره یا کفی آن باید به گونه‌ای باشد که پای فرد در داخل آن به خوبی کارش را انجام دهد. به این معنی که هنگام پیاده روی، رانندگی و … مشکلی با دمپایی یا صندلتان نداشته باشید. چرا که زیره یا کفی خیلی سفت در هر کاری که انجام می‌دهید، به پایتان آسیب می‌زند.

راهنمای انتخاب صندل و دمپایی طبی

 

  • نرم و انعطاف پذیر باشد

صندل و دمپایی طبی مناسب باید به اندازه کافی نرم و انعطاف پذیر باشد و به راحتی خم شود و در عین حال، آن قدر شل و نرم نباشد که موجب اعمال درد به کف پاها شود.

همچنین کف صندل نباید گرمای زمین را به پای فرد منتقل کند. با این تفاسیر، کف صندل طبی بهتر است که از جنس چرم باشد تا در عین نرم و انعطاف ‌پذیر بودن، قابلیت محافظت از پا را داشته باشد. در مقابل، زیره‌های لاستیکی در سطوح خیس لیز می‌خورند و ممکن است موجب زمین خوردن شوند و به همین دلیل انتخاب مناسبی به شمار نمی‌روند.

 

  • اندازه مناسب داشته باشد

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای انتخاب صندل و دمپایی طبی بسیار مهم است، اندازه آن است. طول پا، عرض، قوس و حتی فعالیت‌‌هایی که فرد انجام می‌دهد، در اندازه گیری سایز پا بسیار موثر است.

از این رو، مهم‌ترین نکته در انتخاب صندلی با اندازه مناسب برای پاهایتان این است که پا در داخل آن احساس راحتی و سبکی داشته باشد. بنابراین هیچ گاه صندل یا دمپایی را صرفا بر اساس اینکه چه سایز کفشی را به پا می‌کنید، خریداری نکنید.

 

  • جنس مناسب داشته باشد

همان طور که اشاره شد، بهترین جنس برای صندل و دمپایی چرم است. چرا که دوام خوبی داشته، از نظر ظاهری هم زیبا است و بوی عرق نمی‌گیرد. همچنین استفاده از جوراب هنگام پوشیدن صندل یا دمپایی می‌تواند رطوبت و عرق پا را به خود جذب کرده و پا را خشک نگه دارد.

بنابراین می‌توان گفت که یکی از مزایا استفاده از دمپایی و صندل طبی این است که ضمن راحتی بیشتر پا در داخل آن،‌ جلوی عرق کردن و بو گرفتن پا را می‌گیرد. ضمن اینکه چرم‌های مصنوعی قیمت پایین‌تری هم دارند و با دوام و نرم هستند.

 

  • پاشنه کمتر از ۳ سانتی متر داشته باشد

هنگام خرید صندل و دمپایی طبی مناسب باید دقت کنید که پاشنه آن بیشتر از ۳ سانتی متر نباشد. پاشنه بلند کفش فشار بیشتری به کف پا وارد می‌کند و این فشار به پنجه و انگشتان پا منتقل می‌شود.

در این شرایط، انگشتان پا از قسمت جلویی صندل بیرون زده و آسیب‌هایی مانند انحراف انگشتان پا، میخچه، تاول و خمیدگی انگشتان و دردهایی در ناحیه کمر، زانو و پاشنه به بدن وارد می‌شود.

راهنمای انتخاب دمپایی طبی و صندل

 

  • سبک و مقاوم باشد

نکته آخر در مورد صندل و دمپایی طبی مناسب این است که سبک و مقاوم باشد. والدین معمولا کفش‌های بزرگ‌تر از اندازه پای کودک برای او تهیه می‌کنند. این کار موجب می‌شود پای کودک داخل صندل لغزیده و نتواند به خوبی بدود یا بازی کند. در این شرایط،‌ به احتمال زیاد پای او پیچ خورده و آسیب می‌بیند.

در نتیجه کودکان و حتی افراد بزرگ‌سال هم با پوشیدن کفش‌های سنگین یا بزرگ‌تر از اندازه پایشان ممکن است موجب بروز بد فرمی در پاها یا اختلالات حرکتی در آن‌ها شود.

باید و نبایدهایی در راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی

  • بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از خرید و پوشیدن صندل یا دمپایی اجتناب کنند.

 

  • صندلی تهیه کنید که تمام پایتان را پوشش دهد؛ کف پا، پشت و جلوی پایتان در داخل صندل یا دمپایی احساس راحتی داشته باشد.

 

  • برای اینکه صندل‌ها در پایتان ظاهر بهتری داشته باشد، پاهایتان را آراسته و ناخن‌هایتان را تمیز نگاه دارید و نکات بهداشتی را در این مورد رعایت کنید.

 

  • هنگام خرید صندل یا دمپایی به زیبایی و راحتی آن توجه کنید.

 

  • برای خرید صندل یا دمپایی طبی لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کنید.

 

  • هنگام خرید دقت کنید که صندل یا دمپایی طبی با پاشنه بیشتر از ۳ سانتی متر انتخاب نکنید.

 

  • صندل یا دمپایی لاانگشتی نخرید. چرا که ممکن است بین نگشت شست پا و انگشت دوم را زخم کرده و در نهایت موجب عفونت آن ناحیه شود.

انتخاب دمپایی و صندل طبی

 

در این مطلب نکاتی را در قالب راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی بیان کردیم که با توجه به این نکات می‌توانید صندل و دمپایی طبی مناسبی برای خودتان تهیه کنید. همچنین بایدها و نبایدهایی را در مورد انتخاب صندل و دمپایی طبی مطرح کردیم.

وب سایت پاچیله یکی از مراکز فروش عمده صندل و دمپایی در انواع مدل‌ها و طرح‌های متنوع می باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت صندل و دمپایی مورد علاقه خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

4 نظر در “راهنمای خرید صندل و دمپایی طبی و همه آنچه که باید در این مورد بدانید

  1. سلام … به نظر من یکی از مهمترین نکات هنگام انتخاب صندل زنانه راحتی اون هست … با تشکر از سایت خوب تون.

    1. fatemeh rezaee گفت:

      دوست عزیز سلام. ممنونم که وقت ارزشمندتون رو در اختیار ما قرار دادید. موفق باشید.

    1. fatemeh rezaee گفت:

      دوست عزیز سلام ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. ان شاءالله در مقالات آتی به آنها می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *